niedziela, 14 kwietnia 2013

KOSZYCZEK Z WIKLINY PAPIEROWEJ DO KUCHNI-KURS


Witam wszystkich ponownie i na początku chciałam wam powiedzieć ,że wreszcie przyszła wiosna-juhu!!!
Od rana słoneczko zagląda mi do okien i chociaż jeszcze nie mogę wyjść na dwór (bo dalej antybiotyki i kaszel),to przez uchylone okna słyszę wreszcie radosny śpiew ptaków i od razu chce się żyć i coś robić.Już nie długo wezmę się za roboty ogrodowe,więc będę miała mniej czasu na blogowe robótki .
Wczoraj natchnęła mnie moja mama,przyniosła mi stary koszyczek wiklinowy ,który kiedyś dawno temu wisiał w rodzinnej kuchni,i tak mnie urzekł,że postanowiłam zrobić podobny z wikliny papierowej.Udało się osiągnąć fajny efekt,a że nie widziałam jeszcze podobnego na żadnym blogu,lub po prostu na taki się nie natknęłam,to zrobiłam od razu do niego kurs-może się komuś spodoba i będzie chciał taki zrobić
Ale się dzisiaj rozpisałam,to chyba ta pogoda mnie nastraja do działania-(na tarasie u mnie w słoneczku jest teraz 28 stopni)
do rzeczy -kursik na koszyczek do kuchni:
-mój zawisł na relingach i będzie służył mi na drobne rzeczy typu:czosnek,cebulka czy papryczka chilli
do wszystkich rurek w stelażu wkładamy drut!!







najpierw bierzemy jedną rurkę i wkładamy do niej drut i łączymy dwa końce jak na zdjęciu-to będzie nasz tył koszyczka 

 
następnie bierzemy kawałek gazety i owijamy to miejsce i sklejamy klejem


ja dałam w innym kolorze ,żeby było lepiej widać


 następnie dokładamy poprzeczną rurkę i to będzie nasz przód koszyczka


 tak go owijamy(dzięki drutowi nie będzie z tym problemu)
następną rurkę dokładamy do naszej kieszeni koszyczka


 i dokładamy tak jeszcze kolejne-razem będzie pięć lub więcej w zależności jak duży to ma być koszyczek

 jak któryś jest dłuższy to przeprowadzamy go również przez tył naszego koszyczka
 i tak ja dałam na tył dwie,ale można więcej,jak kto woli
 wszystko dołączałam jak mi pasowało do naszej podstawy czyli pierwszego owalnego drucika
 tu dobrze widać tył,czyli ta strona na której leży koszyczek
 to już zdjęcie z boku,już cały stelaż jest gotowy
 zdjęcie od przodu
dokleiłam dwie rurki klejem na gorąco  i zaczynam zawijanie( teraz już rurki nie mają druta w środku)
 oplatam splotem ósemkowym


 cały przód koszyczka już opleciony
przedłużam te same rurki i zaczynam oplatać tył 
 również splotem ósemkowym,pewnie można by innym,ale jak na razie ten wychodzi mi najlepiej
 oplatamy i przy końcu przeprowadzamy jedną rurkę przez dno 
 a drugą owijamy do koła i pleciemy z powrotem 
i pleciemy tak do końca
 
 potem dalej tymi samymi rurkami oplotłam rączkę

 tak wygląda gotowy jeszcze przed malowaniem z przodu 

 tu jest na zdjęciu środek

 
 a tu dla porównania  stary koszyczek który mnie zainspirował mój jest trochę większy,ale taki też był zamiar

 

 tak się teraz prezentuje mój koszyczek i chyba jeszcze zrobię jeden dla niego do pary
mam nadzieje ,że jakoś to wytłumaczyłam ,że da się zrozumieć,
pozdrawiam serdecznie wszystkich zaglądających i dziękuję ,że jesteście ze mną 
do usłyszenia


17 komentarze:

Unknown
14 kwietnia 2013 11:13

BARDZO FAJNIE, A JA SIE ZASTANAWIAŁAM JAK SIĘ ROBI TAKIE ""ŁÓDECZKI "" POZDRAWIAM

Justyna Borucka
14 kwietnia 2013 11:17

Uwielbiam koszyczki z papierowej wikliny - moja przyjaciółka je robi. Dla mnie to jakaś wielka czarna magia. Kursik trochę mi sprawę rozjaśnił. Muszę sobie w głowie poukładać i może się skuszę :)Jak zawsze kurs pierwsza klasa :)

Unknown
14 kwietnia 2013 12:00

Super :)

Unknown
14 kwietnia 2013 12:18

bardzo fajny koszyczek a kursik czytelny jak dla mnie , pozdrawiam

Unknown
14 kwietnia 2013 12:21

Bardzo fajny koszyk,szkoda,ze nie mam w kuchni opcji wieszanych koszykow,bo z checia bym taki sobie zrobila :-)

Drzewko Poziomkowe
14 kwietnia 2013 15:14

Fajny pomysł na zawieszkę w kuchni. Wykorzystam na pewno na moje zioła. Pozdrawiam

Kwiatowy Dywanik
14 kwietnia 2013 16:24

Świetny kursik :)
I koszyczek można wykorzystać na wiele sposobów:)
Pozdrawiam.

Teresa
14 kwietnia 2013 16:51

fantastyczny koszyczek :)

mośtynka
14 kwietnia 2013 21:23

Koszyczek super !
Kusisz mnie tym kursem,,,

Magda
14 kwietnia 2013 21:25

Świetny jest, kolory bardzo mi się podobają:)
Pozdrawiam
Magda:*

Bożena
14 kwietnia 2013 22:02

Super koszyczek:)Dzięki za kursik:)

Unknown
15 kwietnia 2013 10:41

Jakby nie było, każdy kto ma wyobraźnię to zrozumie na pewno! Kursik jest przejrzysty :) I bardzo ciekawy pomysł.

Unknown
16 kwietnia 2013 09:46

Kursik świetny - koszyczek wyszedł cudny napewno się z nim zmierzę. pozdrawiam serdecznie

nadi
16 kwietnia 2013 10:45

SUPER TEN KOSZYCZEK

nadi
16 kwietnia 2013 10:45

SUPER TEN KOSZYCZEK

Agnes B
16 kwietnia 2013 19:19

Kasiu koszyczek pierwsza klasa! Pozdrawiam:)

GaleriaZośki
20 kwietnia 2013 13:10

Śliczne koszyczki i kursik super. Pozdrawiam