czwartek, 29 listopada 2012

OZDOBY NA CHOINKĘ - JAK ZROBIĆ?

Czas zabrać się za robienie dekoracji na choinkę,do świąt już coraz bliżej,przydało by się coś oryginalnego,jakiś ciekawy pomysł na ozdoby które możecie zrobić sami w domu, lub w przedszkolu czy szkole  razem z dziećmi.Zbliża się czas świąteczny,który jak tylko się postaramy może być magiczny i wyjątkowy. Wspólne robienie dekoracji ,wieszanie ich w domu ,pieczenie pierniczków i dekorowanie ich,słuchanie świątecznych piosenek-jak zaangażujemy w to  całą rodzinę to na pewno sprawimy że ten czas będzie niezapomniany...
Ja cały rok czekam na grudzień,już w październiku zaczynam zbierać pomysły na dekoracje.Mam dla was 
dużo pomysłów jak zrobić dekoracje i ozdoby na choinkę ,może wam się spodoba...

piórka i koraliki na choinkę





aniołki na choinkę lub jako dekoracja









zaczynamy od kawałka tekturki lub bloku technicznego,składamy w tubkę i sklejamy klejem magic(możemy pomóc sobie klamerką do prania żeby chwilę przytrzymać)


 następnie obklejamy ją dookoła naszym kordonkiem smarując tekturkę klejem,sznureczek wtedy się nie rozkręci(starajmy się żeby sznurek był jeden przy drugim bardzo ciasno,wtedy będzie wyglądało jak całość)tak jak na zdj.u góry,
tak robimy również z raczkami,tylko dużo mniejsze tubki,na główkę robimy kulkę z mokrej gazety(musimy ją wtedy wysuszyć na kaloryferze)lub kupujemy gotową,małą kuleczkę ze styropianu  i obklejamy ją tak jak tubki sznurkiem,mocujemy ją na klej na gorąco,przyklejamy piórka jako skrzydełka tym samym klejem i dekorujemy różnymi tasiemkami(zdj.u dołu) z drucika możemy jeszcze dokleić aureolę i gotowe 




łańcuch z piórek



będzie idealny na choinkę ale również jako dekoracja okna,balkonu....



Potrzebne nam będzie dokładnie to co widać na zdjęciu niżej,czyli-kordonek ,lub jakaś inna cieniutka włóczka,piórka,perełki ozdobne z dziurką na wylot(ja kupiłam w sklepie papierniczym),no i niezastąpiony klej magic.
Obcinamy  spory kawałek nitki i na końcu robimy supełek nawlekamy na to kilka perełek ,moczymy koniec piórka w kleju i wtykamy po dwa lub 3 piórka z obu stron perełek,i robimy tak samo co kawałek ,znowu supełek i perełki i piórka ,aż do końca.
Śnieżki ,które dodałam na końcach są zrobione z cieniutkich paseczków papieru metodą-quilling,mam  takich gwiazdek różnych bardzo dużo,ale to może jutro napisze jak je zrobić,co wy na to ?
może macie jakieś inne pomysły jak wykorzystać taki łańcuch?


renifer i bałwanek  z szyszki, coś dla dzieci



zrobiłam je z styropianowe jajka i szyszki,skleiłam za pomocą kleju na gorąco,reniferka wąskim końcem jajka do przodu,a bałwanka do góry,reniferka pomalowałam farbkami  plakatowymi (ale nie pędzelkiem żeby nie było sladu tylko kawałkiem gąbki)oczywiście przykleiłam im oczka i bałwankowi nosek z papieru,brzuszek malowała na szyszce moja córcia białą farbą,no i uśmiech bałwanka flamstrem również(bardzo się cieszyła że może mi pomóc-ma 3lata) szaliczki i czapka bałwanka z bibuły,rogi renifera z gałązki,włoski z kawałka wełny,sznureczek do zawieszenia  i gotowe
może dzieciom się spodoba,moja córcia była zachwycona
i jeszcze zrobiłyśmy mikołajka 



bombki z papieru






















jak zrobić bombkę z papieru?to bardzo proste,potrzeba nam karteczki kwadratowe,ja zawsze kupuje kostkę takich karteczek kolorowych,i klej magic do kupienia w każdym sklepie papierniczym lub kiosku ruchu(klej ten jest biały,ale po wyschnięciu bezbarwny)karteczek potrzeba nam 60szt.,na zdjęciach niżej pokażę krok ,po kroku jak składać karteczki i sklejać-












  takich gotowych elementów musimy mieć 12,i sklejamy je ze sobą,jeszcze tylko kokardka lub sznureczek do zawieszenia (możemy go przykleić klejem na gorąco,żeby mocniej trzymał,bo na nim będzie się opierał ciężar całej bombki)
jest to również piękny prezent,dla znajomych,bliskich i dalekich,którym chcielibyśmy powiedzieć -wesołych świąt
 spróbujcie i napiszcie czy się udało
dodaję jeszcze kilka podobnych...





te bombeczki mają kształt szyszek,pojedyncze elementy robione jak wyżej ale doklejałam je trochę przypadkowo i wyszło coś takiego-też całkiem fajne

mam dla was jeszcze jedną bombkę z kilku tubek i paseczków może się wam spodoba





11 komentarze:

Anonimowy pisze...
20 listopada 2012 18:26

naprawdę śliczne -pozdrawiam

PannaTulipanna pisze...
21 listopada 2012 17:50

Mojej Eli bardzo się podobają Twoje aniołki i mi też:)Robisz coś na sprzedaż???Mogłabym zamówić i odebrać jak będę w naszym mieście:)
Pozdrawiam...R.D.

cieszę,że się tobie podobają,jasne że mogę zrobić coś na sprzedaż,możemy się dogadać-pozdrawiam

Ania
23 listopada 2012 09:55

Fajniutkie te bombki z papieru. Super pomysł. Może też spróbuje coś takiego wyczarować.

Ania
23 listopada 2012 09:55

Fajniutkie te bombki z papieru. Super pomysł. Może też spróbuje coś takiego wyczarować.

bardzo się cieszę,napisz proszę czy się udały-pozdrawiam

Noc Majowa
29 listopada 2012 12:44

Kasiu, masz naprawdę masę pomysłów na świetne dekoracje - podziwiam! I super jest to, że dzielisz się wiedzą, jak je wykonać :-) Na pewno nie raz się u Ciebie zainspiruję :-) Pozdrawiam!

ALEXLS
30 listopada 2012 05:02

Tworzysz fantastyczne dekoracje! Wasza choinka i dom będą przepięknie ustrojone na święta!

Dziekuję za wizyte i miłe komentarze:)

Pozdrawiam!

Joanna Wiśniewska
14 grudnia 2012 12:32

Bardzo ladne :) Takie ozdoby z koralikow ma jeszcze nasza mama po naszej babci, delikatne byly bardzo, jak skarby je traktujemy. Sliczne ozodby. A te bombki skladane jak origami to ja pare lat temu zrobilam takie jako ozdobe na nasza sale weselna :):) Mama ma jeszcze taka jedna zachowna :) Dziekuje za odwiedziny u mnie i mile slowa :) Asia

Unknown
1 grudnia 2014 20:15

Prześliczny jest ten łańcuch z piórek

Aneta
3 listopada 2015 20:00

Witam:-)Bardzo spodobały mi się Pani prace(prawdziwy talent)podziwiam.Bardzo dziękuję za podanie wzoru do zrobienia bombki z kolorowych karteczek.Spróbowałam i udało się wyszła mi wspaniała bombka a że akurat zbliżają się Święta Bożego Narodzenia to mogę podsunąć pomysł na świąteczne robótki :-)do przedszkola:-)